Är Lill Lindfors och min mormor släkt?

Smärtan i låren är överväldigande. Tänk hur lätt man glömmer hur träningsvärk känns. Tokigt.

Alldeles nyss satt jag här och försökte vara lite duktig och tjuvstarta läsandet inför nästa kurs. Det var väl lite lättare än jag hade väntat mig, men det var ju inget bästsäljare direkt. Efter 15 sidor ledsnade jag. Äh, vad gör det egentligen. Kursen har ju faktiskt inte börjat än. Jag bara tänkte att det är ju inte helt fel att vara ute i god tid med läsningen när man inte är överdrivet insatt eller speciellt intresserad av ämnet. Ekonomijournalistik. Nja. Jag vet inte. Men man mår ju bättre av att vara positivt inställd, så jag ska göra ytterligare ett försök senare.

Just nu sitter jag och slötittar på den tredje reprisen av Så ska det låta. Konstigt det där. Jag brukar inte titta på Så ska det låta, ändå har jag lyckats se just det här avsnittet tre gånger. Just den här biten också när Måns Zelmerlöw sjunger "Jag ljuger så bra".  Bra där.
På tal om ingenting inser jag nu hur mycket Lill Lindfors (som är med i programmet) påminner om min mormor. Stilen är nästan läskigt lik. Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Kanske var det det speciella valet av sång som hon gjorde som utstrålade lite mormor. Eller så är jag bara trött och hungrig. Jag vet inte.

Klockan 13.00 spelar lillebror och hans lag den avgörande semifinalen mot Luleå. Igår utmärkte han sig genom att göra både mål och assist. *Stolt*. Hoppas att det blir en favorit i repris idag då. 

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0