Massiv träningsvärk och tankar om oppositionen

Benen är uppslängda på soffbordet och datorn är uppsatt i knät. Alldeles nyss drack jag en kopp varmt, gott te och åt knäckemacka. Mina lår värker efter ett tufft boxningspass på gymmet, men det var riktigt skoj. Tills vi skulle gå därifrån och benen absolut vägrade att cykla. Det fick göra ont ett tag, jag och Maria hade ju en dubbeltimme av vårt radioprogram att se fram emot så det var bara att kämpa sig fram.

I förmiddags hade vi oppositioner på våra webbtidningar. Det är förundrande att vissa människor varken kan ge eller ta kritik på ett ordentligt sätt trots att de är vuxna människor. Jag säger inte att jag har lätt att ta kritik, det är jobbigt att höra vad man har gjort mindre bra. Däremot måste man visa respekt för vad en annan tycker och allt behöver inte diskuteras. När det gäller att ge kritik har jag alltid lärt mig att man tar åt sig bättre om man får höra mest positivt och mindre negativa ord. Då kan man liksom acceptera och rätta sina misstag lättare.
Det finns ingen mening med att bara gå in för att krossa någons självförtroende som vissa verkar vilja göra. 

Tjing 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0