Isprinsessa i ett tidigare liv?

Jag ska säga som det är - jag kan ingenting om konståkning. Men varje gång det är på tv blir jag som förtrollad och sitter som fastklistrad vid tv:n. Jag är nog egentligen en isprinsessa i min egen hjärna, bara det att jag aldrig har provat på. Det handlar nog i grund och botten om att jag själv är på tok för osmidig och har för taskig balans för att klara av en idrott som denna. Därför blir jag så fascinerad av folk som faktiskt kan det här.
Det här med regler och sådant i konståkningens värld förstår jag inte alls. En sak vet jag ändå. Jag älskar Kristoffer Berntsson stil. Ja, jag vet att han gjorde missar och ramlade och allt det där, men det bryr jag mig inte om. Han är passionerad och inte sådär klassisk och tråkig som många andra åkare är. Han ger sporten något nytt och annorlunda - bjuder på sig själv. Kroppsspråket och minspelet visar att han älskar att vara där han är och det är den typen av idrottare som är mest underhållande att titta på.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0