Färdigdiskat och skitnödig fågel

Ibland önskar jag att jag hade ett hembiträde. Ni vet, någon som diskar och städar, kanske till och med tvättar och stryker åt en. Som student finns det inget som helst utrymme för en sådan utgift i budgeten och därför måste man ta tag i det själv emellanåt. Idag var det diskberget som var mest akut. Jag kan inte säga att jag blev direkt sugen på att ta tag i det hela när det såg ut såhär. Tyvärr måste det göras för att vi ska ha några bestick att äta med ikväll.






Men nu är det gjort. Bordet är rensat, disken är ren och inställd i skåpen och till och med spisen har skrubbats skinande ren. Det är nu man verkligen kan njuta av sin ledighet. Nöjd med mig själv har jag nu sjunkit ner i soffan igen.

Vi var ute på en liten promenad också, min sambo och jag. Skönt vårväder i Kalmar idag, hoppas att det håller i sig såhär nu bara.





Eller det kan gärna få regna lite inatt eller något. När vi kom tillbaka från promenaden insåg vi nämligen att en fågel har skitit mitt på vårt köksfönster. Lagom roligt. Eller ja, lite komiskt är det ju faktiskt. En störtskur på en tio minuter sådär är välkommen att skölja bort äcklet från rutan.


Jag har bestämt mig för att försöka blogga med fler bilder, jag gör så gott jag kan iallafall.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Tobias

Sant :) vore kul med henne iaf!

2009-03-29 @ 17:41:48
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0