Inställd rättegång och döda grodor

Som ni kanske minns så skulle jag på rättegång igår. Det tråkiga var bara att den misstänkte mannen inte dök upp. Det mest spännande som hände var att mannen blev häktad i sin frånvaro eftersom man såg honom som en flyktfara. Sedan var det bara att gå hem. Istället för en rättegång som skulle pågått i två långa dagar blev nu istället det hela uppskjutet på obestämd tid. Jag måste säga att jag är lite besviken - det hade ju varit mycket mer spännande om man fått höra vad den åtalade hade att säga.

Den här kursen vi läser nu, digital publicering, är faktiskt ganska rolig. Det är lite småkul att kolla vad kommunen, länsstyrelsen och polisen har för nyheter. Om man har tur så kan man hitta saker som inte alls gör sig bra som nyheter, men som är grymt underhållande ändå. Många som mejlar till myndigheter verkar inte vara medvetna om att alla kan gå in och se deras brev.
En galet EMD-fan hade igår meljat kommunen om att det definitivt vore lönsamt för kommunen att hålla en konsert med EMD på Stortorget, gärna med signering efteråt. Väldigt roligt formulerat och prydligt undertecknat med för- och (dubbla) efternamn.
Eller vad sägs om killen som inte fick dispens av Länsstyrelsen att plocka döda grodor i ett naturreservat? Det kan nog vara ganska roligt att jobba på myndigheter ibland trots allt.

Men snart är det slut på nyhetsveckan och dags för reportage, krönikor, kåserier och intervjuer. Det här ser jag verkligen fram emot. Lite är planerat, men än finns det utrymme för mera. Är det någon som har ett förslag på vad man kan göra för reportage på temat hälsa och livsstil? Lämna gärna en kommentar, jag älskar att läsa det.

Ikväll är det Lilla Ego som alltid på onsdagar klockan 19.00. Lyssna på 98,6 om du är i Kalmar eller på webben om du är utanför...


Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0