Midsommar 2009


Glad midsommar! Vi firade i Sigtuna med några vänner till mamma och det var riktigt trevligt.


Siris unge Mixer bor hos värdparet. Det var roligt att se honom igen. Ganska lik Siri va?

Midsommarfirandet kom mest att kretsa kring en oändligt lång tiokamp (som till slut kortades ner till sjukamp).


Att bygga torn med kubbklossar passar mig tydligen bättre än att faktiskt spela kubb. Jag kom tvåa i den här trevliga deltävlingen.


Såhär fint blev det. 135 cm högt, inte så pjåkigt.


Andra tävlingen: balansera en vattenballong på ett tennisrack genom en liten "hinderbana". Inte så lätt som det låter, ungefär hälften pajade sina ballonger när de kommit halvvägs. Jag klarade mig, men på en usel tid. Mamma klarade sig bättre, har till och med för mig att hon vann den här deltävlingen.


Den här grenen var inte riktigt min grej. I och med att jag tycker att det är lite läskigt när det smäller om ballongerna var jag ganska dålig på att gå till attack. Carro var däremot nästan överladdad och malde på som en liten Duracell-kanin tills hennes motståndare Peter inte orkade längre. Här krossar hon hans ballong.


Klädstafetten var..hm...intresant! Vissa tyckte nog att kläderna var lite stora....


...andra hade nog velat ha någon storlek större.


Spruta vatten i en hink från en vattenflaska med hjälp av knän och lår. Inte det lättaste (det kan ni kanske lista ut med tanke på att det mesta av vattnet ligger runtom på marken). Mitt lag vann!


Sista grenen blev luftgevärsskytte. Jag satte första skottet perfekt, jag kände mig som en riktig prickskytt. Om jag inte hittar något journalistjobb sedan när jag pluggat färdigt kan jag ju alltid slå mig in på torpedbanan.

Det är bara sex grenar som är redovisade på bild, men boll-i-hink gör sig inte så bra på foto tycker jag. Plus att det gick rätt dåligt. Nu pratar vi inte mer om det.

Totalt sett gick tävlingen tydligen inte speciellt bra för mig. Ett tröstpris fick jag iallafall i form av alkoholfritt vin i ett snöre om halsen.Tack för en trevlig kväll!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0