Hur dum får man bli?

Det är sent. Jag borde gå och lägga mig. Men först måste jag bara säga en sak.


Jag satt och tittade på U21-landslagets match mot Serbien förut. Sverige bjöd på riktigt bra spel och de där ungtupparna gör att fotboll är ganska roligt även för mig som annars är lite anti allt som har med fotboll att göra. Men en sak störde mig. Allt jäkla snack! När motståndaren är påväg att få ett gult kort lutar jag mig tillbaka i soffan och tänker "gött, det kan han ha", men vad händer? En svensk spelare sticker fram och retar upp domaren, drar på sig en utvisning och missar därmed semifinalen på fredag. Hur dum får man bli? Nog för att man kan bli för het i en matchsituation, men det här är ändå för mycket. Jag är för tufft spel och tycker nog att man ska vara mer sparsam med att dela ut kort till höger och vänster. Ett kort för tufft spel kan jag ändå ta - men för snack med domaren!? Skärpning grabbar.
Starkt iallafall av Marcus Berg som inte lät sig dras med i idiotin trots att han var hårt påpassad med både armbågar och dobbar i ansiktet. Att han dessutom sprutar in mål gör inte det hela sämre.

Imorgon ska jag träffa Lisa. Promenad på stan ska det bli. Jag bävar lite, eller rättare sagt bävar mina fötter lite för det här. Skavsåren har inte läkts, snarare blivit värre efter en långpromenad tidigare ikväll. Jaja, det får väl bli tofflor om inte annat - riktigt mjuka sådana. Nu blir det sängläge!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Mattias

Dock är det ju lite löjligt att man ska bli avstängd om man blir varnad i två matcher. Då spelar det ju ingen roll om man får två gula kort i två olika matcher eller rött kort i en match. Straffet blir detsamma

2009-06-24 @ 08:55:01
URL: http://mattias860423.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0