Ett annorlunda studentfirande

Dagen började redan klockan 6. Dålig planering tvingade mig att gå upp och duscha tidigt på morgonen innan vi (enligt schemat) skulle åka till Jönköping klockan 7. Klockan hann bli tjugo över innan vi kom iväg. Resan ner gick rätt fort; troligen på grund av en rätt lång sovpaus för min del samt en del klapplekar och viss allsång.

Vi var ganska mycket tidiga ner så efter ett lunchstopp på McDonalds åkte vi till Fredriks skola och kikade in lite. Det var ganska dött där en timme innan, de flesta elever hade stängt in sig i olika klassrum. Trots det ville vi se skolan som Fredrik gått på i tre år och som vi ändå inte besökt en enda gång innan.



Regnet öste ner i omgångar. Bilen blev räddningen och där satt vi och kuckilurade i en kvart innan pappa och Kattis dök upp.




Där har ni lillebror i grå kostym. 


Grattis Fredrik!!! Och bra betyg fick han också. Jag är en så stolt storasyster idag!


Smart att byta om till andra kläder innan flakåkandet. Det kanske man skulle tänkt på på sin egent student.

  
Sedan tog vi reda på vad jönköpingsbor egentligen gör om fredagarna klockan 14.15...


När jag och Carro skulle korsa vägen fastnade vi i mitten på grund av alla flak som var i vägen.


Lillebror med händerna i luften. Lite kul var det tydligen ändå...


Det var hur många flak som helst som körde förbi Fredriks lägenhet, där vi väntade. Dessutom körde de förbi massor med gånger. Carro verkade gilla det iallafall och hon vinkade glatt till alla som åkte förbi. Somliga har..ehm...nio år kvar! Tjoho!


Eftermiddagen gick åt till att packa och städa ur Fredriks lägenhet eftersom han flyttar ut nu. Lite speciellt studentfirande kan man tycka, kunde varit roligare liksom. Rörigt var det, men det löste sig till slut. Jobbigt var det också. Tre trappor utan hiss. Men ner kommer man ju alltid.


Sedan var det lite utauktionering av Fredriks gamla kläder. Kattis hittade ett par nya favoritjeans och jag fick med mig en snygg jacka (med tillräckligt långa ärmar, åh vad jag älskar killkläder).

Sedan var det bara att åka hem igen. Samma väg som vi kom, fast nu mörkare och utan regn. Jag tilldelades skymnings- och mörkerkörningen, inte det roligaste kanske men jag är bara glad att jag får köra igen. Väl hemma släppte vi in en katt som varit ute i 17 timmar i sträck och var väldigt blöt men nöjd med att komma in. Själv kraschade jag på sängen direkt och väcktes inte förrän klockan kvart i 11 i förmiddags. Nu blir det Eken Cup. Lång dag igår, det verkar bli detsamma idag.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0