Min äldsta vän

Gårdagen bjöd på en mycket tråkig och utdragen resa in till stan. Ett växelfel (har ni hört det förut?) gjorde att bussar fick ersätta tåget fram till Upplands Väsby. Vad arg man blir när man faktiskt har betalat för ett månadskort och så fungerar kommunikationerna så illa att du blir försenad. Usch för det. Jaja, en flaska Loka likes passion, musik i öronen och sms-kontakt med halva telefonboken lyckades ändå pigga upp mig på bussresan.


Eftermiddagen spenderades tillsammans med Angelica och lilla Kendra. Mysigt att träffas bara vi, det brukar ju alltid finnas så mycket annat folk med annars. Nu fick jag lite egentid med min äldsta vän, verkligen mysigt. Det är härligt med gamla vänner som hänger kvar. Redan på lekis träffades vi och trots att vi umgicks oregelbundet i perioder, bodde på olika håll eller gick i olika skolor har det aldrig stoppat vår vänskap. Det är en riktig vän det. Tack för att du finns!
Kendra var snäll och go hela kvällen, katterna var knasiga och filmen PS. I love you var ganska mysig. Dessutom lyckades jag sno med mig boken Lyckans hjul hem från Angelica. Jag har verkligen blivit ett Kajsa Ingemarsson-freak. Hur hände det här? Vi får väl se när jag hinner läsa den, har precis börjat med en annan bok och jag har en känsla av att den kommer ta lite längre tid än de senaste böckerna har gjort.



Kendra klädd i den söta klänningen hon fick av mig och Mattias.

Ikväll ska jag och Mattias käka middag i stan och sedan gå på bio. Kommer bli toppen, jag ser verkligen fram emot det. Har inte träffat min älskling sedan i tisdags, så det är verkligen dags nu. Hoppas ni också får en trevlig kväll.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Malin

Kajsa är grym! Har precis påbörjat hennes senaste bok - "Bara vanligt vatten", verkar lovande. Kan avslöja och pusha dig att läsa lyckans hjul, mycket bra!

2009-07-05 @ 20:28:51
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0