Efterlängtat biobesök och barnvakt

Oj, det var verkligen länge sedan jag skrev nu. Jag antar att det är vad man får räkna med när man plötsligt ska dela dator med tre andra i samma hus.

Igår var jag och såg den sjätte Harry Potter-filmen tillsammans med Mattias och Carolina. En väldigt bra film måste jag säga, kanske den bästa HP-filmen hittills rentav. Se den! Intressant att se den på premiärdagen också - det satt väldigt många överentusiastiska fans i publiken som jublade redan när intromusiken drog igång och applåderade till kärleksscenerna. Hur väl filmen följer boken minns jag inte, det var ett tag sedan jag läste sexan nu. Det var nog bra nu när jag tänker på det, annars letar man bara fel och det är ju inte därför man går på bio eller?

Lite läskig var nog filmen också, iallafall om man är liten. Efter två timmar in på filmen hade jag en något skrämd tioåring klängandes vid armen efter en scen som fick hela publiken att rycka till. Hur som helst, det var en lyckad kväll och alla vi tre var nöjda med filmen.

Var också barnvakt åt min lilla kusin Frida igår vilket var väldigt mysigt. Gladare barn får man ju leta efter.
   
Vi tvättade bilen med diskborste (hon åt inte mycket bilschampo), åt sockerkaka och lekte med klossar. Att vara barnvakt till henne är verkligen a piece of cake! Nu ska vi snart dit igen, men idag är hela familjen hemma så det blir lite grillning och så tillsammans med dem. Skoj!

Tjing  

Kommentarer
Postat av: Maria

Ahh, vad avundsjuk jag är. Vill också se! Vi ska gå någon gång snart, men har inte bokat nåt än.

2009-07-16 @ 17:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0