Grattis, grattis och extrem oreda

Det är sent och jag ramlade precis innanför dörren här hemma hos mamsen i Märsta. Det har varit ännu en lång dag och sängen lockar oerhört mycket.

Ikväll har jag träffat en kompis jag inte träffat på mer än ett år. Det får sluta gå så långt mellan gångerna, Emma. Jag vill passa på att också här gratta Emma för att hon kommit in på Musikhögskolan i Stockholm till hösten. Grattis grattis!

När vi ändå är inne på olika grattis vill jag också passa på att gratta min lilla bror som till hösten ska spela i världens bästa juniorliga i ishockey (i Kanada för er som inte räknat ut det). Grattis grattis!

I helgen möblerades det om här hos mamma så datorn har flyttats ut i allrummet. Allt ligger huller om buller nu, fattar inte hur min pedantiska mamma står ut med det här. Kuddar ligger på golvet, en leksaksspis står uppflugen på en obäddad säng och ett pingisbord i miniatyr står mitt på golvet översvämmat med leksaker och hockeyskydd. Nu ska jag gå och lägga mig - den unkna stanken av hockeyskydd hotar att kväva mig annars.   

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0