Åska och inbrottsfunderingar

Åskade mullrar högt utanför fönstret idag och regnet smattrade takten. Ljuden väckte mig ur min oroliga sömn och sedan gick det inte att somna om. Bara att gå upp helt enkelt.

De senaste dagarna har det varit många inbrott i vårat område och det gör att jag nu sover väldigt dåligt. Igår kväll låg jag i sängen och lyssnade efter märkliga ljud mitt i natten. Det käppte i väggen - kanske en kofot i dörren?, det knakade i golvet - kanske en inbrottstjuvs tassande steg? Det känns helt enkelt obehagligt att ligga där i sängen och bara hoppas att de inte ger sig på mitt hus. Jag gick upp och kikade ut i mörkret flera gånger, tände lampan och försökte på så vis skrämma bort eventuella objudna gäster. Här är vi minsann vakna. Otäckt är ordet, men vad göra? Kanske är det värsta helt enkelt i mitt huvud. Som den överdrivna rädslan man hade som liten då allt var läskigt och alla var inbrottstjuvar. Ia - det är tur att jag har Fredrik i rummet intill som kan slå tjuvarna med kudden om det skulle behövas. ;)

Idag blir det en tripp till stan för att ta en fika med Angelica + bebis. Mysigt.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0