Man kanske skulle bli domare?

För just nu känner jag att den internationella domarkåren i ishockey kan behöva lite förstärkning. Min skridskoåkning är inte den bästa och jag skulle nog inte kunna hålla balansen för att sära på ilskna spelare. Men jag KAN reglerna och jag har ögon - och det är till min fördel.
Missförstå mig inte nu, det handlar inte om att jag är tjurig för att Sverige förlorat. Inte alls. Jag medger absolut att Kanada var det bättre laget och att Sverige ibland agerade nervöst och ibland nonchalant. Men när kanadickerna spelar som svin kan inte domarna blunda för det hur mycket den kanadensiska publiken än buar. Som den journalist jag är (eller kommer att bli) vill jag nu sätta en mycket dramatisk, klyschig och arg rubrik på det hela: Domarskandal.

Trots det. En stark turnering och det har varit roligt att följa det hela.

I skuggan av JVM i Kanada har ett annat JVM börjat. Junior-damerna i ishockey har precis inlett sin VM-turnering med en 8-1 vinst mot Tyskland i Tyskland. Nu tar ni det här, tjejer!

Börjar bli sjuk igen. Redan efter första dagen hemma kändes det som det låg granbarr i halsen och att snoret aldrig skulle ta slut. Usch! Jag undrar om det har något med temperaturen i sovrummet att göra. Skumt är det iallafall.

Klockan är 04.00 och det är dags att gå och sova, det har varit en lång dag.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0