Utskällning!

Aaaaaahhh! Vilken lättnad! Första utkastet till c-uppsatsen är inlämnat och nu väntar två härliga lediga dagar medan vi väntar på vår dom. Skönt. Och lämpligt - man måste ju hinna med att inhandla de sista julklapparna också.

Ikväll blir det träning, något som jag inte har hunnit med på hur länge som helst. Härligt att få rensa hjärnan medan man svettas floder över halva gymgolvet. Okej, riktigt så illa är det inte...men träning blir det iallafall.
Bild från vernissaget i förra veckan.
Och idag var det dags att hänga ner bilderna från utställningen. Det gick fort och lätt, men jag vill ändå poängtera min besvikelse. Eller besviken förresten, jag är förbannad! Sex personer var där idag och hjälpte till. Sex! Var fan höll alla andra från kursen hus?! Jag hörde ryktesvägen att många skyllt sin frånvaro på att de måste jobba med c-uppsatsen. JAHA!? Det gäller väl oss alla. Hur i helvete kan man ha mage att visa så tydligt för alla andra att deras tid är mindre värdefull än ens egen? För det är ju det man säger - jag har inte tid, men för alla andra är det ju bara en liten insats som inte tar mer än en timme. Någon kanske har ett bra skäl (att Marias cykellås frusit ihop var ju inte mycket att göra åt till exempel), men till de flesta vill jag bara säga usch. För att sammanfatta: slött, oprofessionellt och nonchalant. En eloge iallafall till Elin, Dixie, Johan, Mikael, Mårten (och mig själv) som var där och hjälpte till.
Ni ska vara glada att jag är på bra humör idag, annars vet jag inte vad jag hade kunnat sagt eller gjort.


Tjing

Kommentarer
Postat av: Kristina

Sorry men jag har totalt missat att det skulle göras idag.. när fick vi den infon? Det står ju inget i vår mapp och ingen som sagt till mig i alla fall..?

2009-12-14 @ 15:51:25
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Maria

Kristina, det står nog i det där mailet som Dixie la ut i Digital Foto-mappen för ett tag sen. Men du har rätt, problemet är ju att alla inte har samma info. Nu visste inte du om det, men om man vet om det, är det inte en godkänd ursäkt att skylla på c-uppsatsen. Och även om mitt cykellås nu frusit, vill jag ändå be om ursäkt för att jag inte kunde ta mig ner och hjälpa till. Var ju liksom meningen att jag skulle det :)

2009-12-14 @ 16:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0