Påväg hem

Nu sitter vi på bussen tillbaka mot Kalmar. Skönt. Nu är det bara att sitta av tiden liksom, tack och lov finns internet på bussarna numera.

Morgonen inleddes med ett obehagligt tidigt uppvaknande vid halv åtta. Faktum är att jag inte varit uppe så tidigt på hela sommaren. Snacka om att ha haft ordentlig semester. Och fatta hur jobbigt jag kommer ha det under min första vecka i skolan.
Jaja, vi skulle iallafall skjutsa ut mamma och Carro till Arlanda eftersom de ska ha en veckas mys i Turkietvärmen. Lite bitter var jag allt när jag satt där i bilen och vinkade av dem i ösregnet utanför terminal 5. Nu visade det sig visserligen att de inte kom så långt. Någon strejk i Turkiet hade försenat flyget ett dygn så nu blir det till att bo på hotell på sin egen hemort en natt innan de kanske kan komma iväg. Surt är bara förnamnet.



Alltså, 17.50 anländer vi till Kalmar och jag väntar mig en stor välkomstkommitté med flaggor och trumpeter vid stationen. ;)

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0