Vad gör en informationsansvarig?

Är det bara jag som känner att den som är informationsansvarig på ett företag borde vara skyldig att informera? Blir så förbannad på folk som inte verkar ta sitt jobb på allvar. Vad gör en informationschef som inte informerar den som söker information? Sitter på sin sköna skinnsnurrstol, äter kanelbullar och lyssnar på hårdrock med slipsen runt huvudet eller?
Jag kommer att dö i förtid av stressen som den här typen av jobb ger. Låg vaken sent i natt och kunde inte sova för att jag funderade så på ekonomijournalistiken. Klockan två på natten var jag tvungen att tända lampan och skriva ner några saker jag låg och tänkte på. Inte för att det har hjälpt mig idag då alla "viktiga" personer på alla företag verkar ha haft ett gemensamt toppmöte hela dagen som gör att ingen har tid med lilla mig.
Det är bäst för er chefer att ni verkligen är på möte, min vrede vet snart inga gränser nämligen.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0