Påskkärringar, don't bother, jag har inget godis


Inte mitt påskägg. Tyvärr.

Jag är lite rädd att det ska dyka upp små, smygande, godistiggade, påskpyntade barn utanför min dörr under dagen. Det är ju trots allt skärtorsdag. Enda dagen på året då det är accepterat att ringa på hos grannarna och tigga godis. Men jag vill varna redan nu - vi har inget godis hemma! Tack gode gud för att det inte är trick or treat det handlar om som i staterna. Barnen skulle kasta tomater på våra fönster och kleta in dörren i ägg eller något annat otrevligt som straff för min snålhet. Som tur är bor vi i Sverige och vandaliseringstraditioner ingår inte riktigt i påskfirandet. Jag tror på trevliga barn som kan ta ett nej när det uppstår. Eller som helt enkelt kan låta bli att knacka på och slippa höra mina bortförklaringar om att jag är en fattig student som inte har råd att köpa godis för att ge bort till andra. Välj själva!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0