Överskattad ledighet med tråkigt pluggande

Att vara ledig på en vardag är överskattat. Tråkigt att sitta ensam hemma utan någon att prata med. Det är klart att jag kunde ringt en klasskompis och hittat på något. Problemet var ju bara att jag var tvungen att läsa. Plugga. Ekonomijournalistik. Det är dumt att man får lediga dagar som de kallar "läsdagar". Vilken press det sätter på en! Ge en ledig dag utan någon jäkla läsdags-etikett, då känner man sig duktig om man läser tio sidor. Nu känner jag att jag inte gjort tillräckligt trots att jag faktiskt läst och det beror på läsdagspressen. Jag vet att det är fånigt och att det kanske bara sitter i mitt eget huvud. Eller gör det det? Är det någon som förstår vad jag menar?


 
Boken är ett riktigt sömnpiller och framsidan är lika trist som innehållet. Då och då kommer jag på mig själv med att läsa utan att ta in och förstå ett enda ord. Det lär man sig mycket på, eller hur?

Vädret i Kalmar är fortsatt strålande med 15 grader och sol. När sambon kom hem gick vi ut på en härlig promenad och köpte varsin glass på vägen. Jag provade Nogger mint för första gången - den var riktigt god. 

Tjing

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hej Johanna! Halkade in på din blogg, via Facebook tror jag! Hur är läget med dig? Hur är det i Kalmar? Saknar dig litegrann! :-) Kram Fanny

2009-04-06 @ 16:43:27
URL: http://fannychristine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0