Okej, det här med städning...

..det är är väl kanske inte min och Mattias starka sida. Städning har jag aldrig varit speciellt bra på. Mina kläder ligger gärna lite överallt på ett sätt som framkallade panikångestattacker hos min småpedanta mamma när jag bodde hemma. 
Förr, när jag bodde med Malin, hade hon någon slags tenta-städmani som var väldigt bra att ha. Numera finns inget sådant och lägenheten är därför ofta ganska dammig. Tänk den som har råd med städhjälp. Inte helt tokigt kan jag tycka.

Såhär såg vår hall ut innan Mattias städade. Jag vet vad ni tänker: "Rent Hus nästa!".


Såhär glad är inte jag när jag städar...


Alldeles nyligen fick Mattias något ryck och fick för sig att vi bara måste städa (vilken han visserligen har helt rätt i). Nu springer han runt här i lägenheten och dammsuger golven. Tänk, det är lite som att ha hemhjälp. Med den fördelen att jag slipper betala. Det skulle vara konstigt, närmast prostitution. Nej, nu släpper vi det. 

Det enda som är roligt med att städa är att höra rasslet när man dammsuger i kök och hall. Men det är också det enda. Finns det någon som kan tipsa om hur man kan göra städning roligare?

Tjing 

Kommentarer
Postat av: Nathalie Isaksson

Haha städning är inte så kul men jag kör på med musik på hög volym, gärna rock, hårdrock är bäst och sen kör man på bara eller varför inte slänga in Cindy Laupers gamla slagdänga - girls just wanna have fun? hahaha det är så motsägelsefullt med en sån låt till städning att det faktiskt passar. =)

2009-04-06 @ 22:12:27
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, "tenta-städmani" klockrent! :)

2009-04-11 @ 19:40:40
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0