Nya skor är en pina

Vädret är vårigt, på gränsen till somrigt idag i Kalmar. För att hylla solen hade jag idag kjol (visserligen svart men man kan ju inte få allt) och det var väldigt härligt. Eftersom det var torrt på marken kunde jag dessutom inviga mina nya fina skor som jag köpte i Jönköping. Vad tycker du?



Usch för det här med nya skor, egentligen. Jag tycker egentligen om skor. Problemet är bara att när man har en blandning av clown- och babyfötter (stora men sköra) är det väldigt svårt att hitta lämpliga skor. Jag skojar inte när jag säger att tofflor kan ge mig skoskav. Alla skor är rent utsagt ett helvete att ha från början, då det alltid klämmer eller skaver obehagligt. Lagom till att skorna är på gränsen till att gå sönder för att jag haft dem så länge börjar de bli riktigt sköna.
Dagens skor var iallafall en någorlunda positiv upplevelse. Det var inte så farligt som det kan vara, jag har varit med om värre. Ändå sitter jag här i soffan och betraktar mina bara fötter som är rosa på hälen och har blåsor på lilltårna. Antar att jag får vila några dagar från just de där skorna. 

Här har ni ett vårtecken som ni kanske inte kände till: "glöm snödroppar och annat, bästa vårtecknet är alla artiklar om jättebonusar när årsredovisningarna har kommit". Så sa dagens gästföreläsare Knut Kainz Rognerud som är ekonomijournalist på Dagens Nyheter. Han var riktigt intressant att lyssna på, men orken sinade ändå på slutet. Energinivån var rätt låg efter en ganska liten lunch. Ikväll blir det iallafall hemlagade pannbiffar här hemma så det ska nog smaka.

Tjing


Kommentarer
Postat av: Maria

Skorna är väldigt snygga, jag är avundsjuk. Ett annat tydligt vårtecken: "vårförkylningar". Men jag mår bättre. Idag kan jag äta fast föda igen :)

2009-04-02 @ 18:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0