Less men snart bär det av

Nu är jag less. Så fruktansvärt less. Sitter och glor (med smått lidande i blicken) på klockan i hopp om att den ska gå fortare. Det gör den inte. Inte det minsta. Sitter ensam bland en massa ettor som just gjort färdigt någon slags examination i förvaltningsjournalistik. Det är nästan så att jag är lite avundsjuk på dem och vill hoppa tillbaka i tiden, ni vet tillbaka till enklare tider där man iallafall förstod uppgiften helt. Eller va fan, om jag ändå får drömma vill jag hoppa ännu längre tillbaka. Jag läste på Facebook om en gammal klasskompis som längtar tillbaka till mellanstadiedisco och hallonsoda. Varför inte? Eller sommarlov på lågstadiet. Det var tider det. När man inte hade något viktigt jobb att sköta eller hade ångest över att man saknade jobb. Man kunde bada i poolen hela dagarna och bara göra vad som helst. Inte laga mat, tänka på hyreshöjningar, bokslut och branschorganisationer. Lite Hakuna Matata. Inga bekymmer. 

Var och varannan minut klickar jag dessutom in på min skolmejl dår jag väntar på svar till ekonomirelaterade frågor jag skickat runt lite överallt. Men det är tomt. Bara några jäkla spam-mejl som letat sig in.

Mattias ska komma ner hit om en halvtimme eller något och då bär det av till den kungliga huvudstaden. Eller ja. Till ett litet hus i en mycket trevlig förort iallafall. Det kommer att bli bra! Lovar att ta många bilder, roligt nu när det blir lite nya motiv och inte bara jag och Mattias på varenda kort :).

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0