ICA är så reko så jag kräks



ICA måste var världens mest perfekta företag. En normal människa hade tänkt "men så trevligt" - tyvärr är jag inte en av dem. Inte just nu. Inte när uppdraget är att granska ett företag i sömmarna och bena ut deras affärsverksamhet. Jag hade velat hitta några megabonusar, fifflande ägare eller barnarbetare i Indien och kunna stå där på redovisningsdagen smått flinande och urnöjd med allt vi grävt fram i gruppen om företagets skumma affärer. Visst, visst, jag är en hemsk människa. Men är det för mycket begärt med en liten skandal? Nä, istället går de in och gör prissänkningar på massor med varor och koncernchefens bonus minskar med två miljoner under året. Usch, vad jag låter bitter. Vill egentligen inte vara sådan, vill bara göra bra grejer. Jag antar att jag får se det som en extra utmaning att skriva intressant och lockande om hur jävla REKO företaget är istället, utan att det ska låta som en reklambroschyr. Där hörde ni allesammans. Det är den nya planen. Med den här nya insikten vill jag passa på att gratta ICA till deras framgångar. Ni är okej, helt enkelt. Och era reklamer är bäst. Då var det sagt.







Bara ett geni kan ha skapat ICA-reklamerna. Satt och tittade nyss på Youtube, perfekt om man vill vara lite nostaligisk eller kanske hitta saker du inte tidigare sett.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Angelica

Har du redan glömt köttfärs-skandalen?? eller var det bara ica i sthlmstrakten som dummade sig så? puss

2009-04-21 @ 21:24:37
URL: http://einebrant.blogg.se/tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0