Helgen i Stockholm i ord och bilder


Bowlingen i Sollentuna gick oväntat bra...för Carolina. Varje gång jag skulle slå däremot var det som om någon limmat fast de båda kantkäglorna längst bak - de ville aldrig falla. Inte för mig iallafall. Mattias vann i överlägsen stil och Carolina spelade rätt stabilt för att vara så liten (förutom när hon skickade klotet bakåt två gånger). Slutsats: förloraren i det hela var nog jag själv.


Efter bowlingen blev det mat i Kista Centrum. Min lilla prinsessa ville äta på Donken, så vad gör man inte? Visserligen åt hon mat där ensam och fick sedan snällt följa med och titta på när jag och Mattias åt på ett annat ställe. Trevligt värre haha!


Köpte en underbar prickig klänning på Sisters. Lite 50-tals stil, älskar det. Nu ska det bara bli varmt nog ute så att man kan ha den utan strumpbyxor och så. Somrigt. Lagom till Fredriks student kanske?


Sedan blev det mjukglass för Carro...


...och mig. Minen? Jag vet, fråga inte!

På kvällskvisten efter den äkta "långfredagen" (med bowling, mat, glass, billkörning, barnlämning mm) bjöds vi på trevlig och god middag hos mina blivande svärföräldrar. Förutom den goda maten fick vi två ljusstakar och en jättefin duk i förlovningspresent - ni kan se dem på bilden längre ner. Tack så mycket för det!




På lördag förmiddag hälsade vi på Angelica och Andreas och deras nytillskott Kendra (som är så lik sin pappa att det nästan är löjligt). Mysigt med en så liten, men gissa om man är rädd för att råka bryta av hennes små bräckliga handleder eller något. Kanske överskattar jag min egen styrka, men det är lite så det känns när man ska ta hand om en så liten figur. Men hon höll hela tiden medan vi var där. Vilken lättnad ;)




Sportabstinensen blev rätt stor i mitten på helgen så vi åkte och kollade på Carolina när hon spelade innebandyturnering. Tjejerna vann cupen och syrran gjorde till och med mål. Stoltheten sköljer verkligen över en när man sitter där på läktaren. Precis som när jag var och tittade på lillebror senast. Lustigt det där, det borde vara något som föräldrar har någon form av patent på. Föräldrastolthet eller något. Förresten, enligt mig förtjänar den grymma utstyrseln på bilden med alien-glasögonen någon form av stor pokal också, eller vad säger ni?


På kvällen följde en middag hemma hos mamma med finbesök av mormor och hennes väninna. Vår förlovning hamnade i fokus även här och vi skålade för framtiden och grejer, inte tokigt alls.


Mormor till höger och väninnan Hillevi till vänster.


Carolina fick min gamla mobil i för tidig födelsedagspresent så vi satt halva kvällen och gick igenom olika funktioner. Hon verkade jätteglad över presenten. Roligt att glädja någon. Och billigt blev det för mig...


Siri gömde sig på nedervåningen när det började bli lite väl livligt i köket.


Galenpanna är ett ganska tokigt och väldigt underhållande spel. Det är ungefär så roligt som det ser ut.


Mattias funderar på vem han har i pannan...


..Carro och mamma också...


Tack för de fina förlovningspresenter vi fått under helgen!

Som ni märker har vi hunnit med mycket under vår korta tid i storstaden och vi har haft jättekul. Saknar er redan där hemma. Men snart kommer sommarn och då är ju iallafall jag ledig vad det verkar så då blir det rundresa lite överallt. Stockholm, Ockelbo, Sundsvall, Lundsbrunn. No more tears, vi kommer snart tillbaka.

Tjing 

Kommentarer
Postat av: Mamman

Kul med fina bilder på K, jag norpar dem :P

2009-04-19 @ 23:46:48
URL: http://einebrant.blogg.se/tk
Postat av: Jenny

Vill vi gärna träffa er i sommar! Kanske det passar bra i Lundis...

2009-04-20 @ 22:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0