Fotbollskväll och projekt inför morgondagen

Sambons lag förlorade idag i sin match mot Blåvitt, men han är ganska munter ändå. Jag hoppas att han har haft en bra födelsedag fast firandet blev lite annorlunda. Det blev till att baka kladdkaka att ta med hem till Henke för fotbollskväll. Trevligt, även om jag och Maria säkert på många sätt förstörde matchen för pojkarna genom att såga spelarnas frisyrer, förlöjliga dåliga filmningar och bara genom att prata allmänt strunt.

Nu när vi kom hem igen vid elvatiden satte vi igång med nästa projekt. Eftersom vi får finbesök av grannarna imorgon till middagen ville vi göra något extra. En dessert som jag bara älskar som min pappa gör så bra. Philadelfiatårta. Något som jag aldrig tidigare bakat själv.





Nu är inte pappa här i trakterna och när jag stod där i köket och det kändes som att bänken svämmade över av plastbunkar med olika ingredienser i önskade jag att jag fått lite hjälp. Nu hade jag visserligen min kära sambo, men han var inte mycket bättre än mig på det här. Läxa: kanske inte baka något man aldrig gjort själv förut när man bjuder hem på middag? Det kanske kan vara klokt att ha en gång hemma först, när de enda som kan drabbas av ett eventuellt misslyckande är just vi själva. Äh, vi får se hur det går. De ska nog komma levande härifrån iallafall.

Under dagen idag har jag inte gjort någon som helst nytta. Min främsta uppgift har väl varit att underhålla Henrik och Maria som gjort själva hårdarbetet idag. Nu låter jag kanske jävligt lat, men jag har bidragit till arbetet - men inte idag.  Jag tror att det delvis var trötthet efter gårdagen, eller kanske dagen innan det. Hur som helst verkar jag inte kunna skaka av mig det. Jag flamsade, sjöng och försökte nog någonstans mitt i allt också vara ett stöd för Henke i hans redigering. Ju längre dagen gick desto med livlig blev jag nog. Tji fick du Ronja för att du kallade oss "den tysta gruppen som sitter lugnt och jobbar".


Henke och Maria fick iallafall något gjort idag.

Imorgon väntar en dag som påminner oroväckande mycket om den här dagen. Tidig morgon och utan en aning om vad jag egentligen ska göra väl på plats i skolan. Hoppas iallafall att textraden ur den där gamla ICA-reklamen snart faller ur min hjärna - snart blir jag tokig på att höra den snurra runt i skallen. "Ketchup står till höger, höger, höger...". Jag behöver hjälp! 

Tjing


Kommentarer
Postat av: Maria

... och lilla lilla Via står under här...

2009-04-24 @ 10:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0