En annorlunda brasa

Som ni säkert hört är det torrt i södra Sverige. I kombination med Kalmarblåsten ledde torkan till att kvällens majbrasa i Norrliden blev inställd. Lite tråkigt tycker jag. Det hade varit mysigt att gå ut och möta våren med sång och eld. Sedan hade ju bilden blivit bra mycket roligare om det faktiskt brunnit lite. Det är nästan så att jag är lite avis på min brandman till pappa som arbetar idag. Någon lär ju få se eld iallafall.




Härligt med långa ljusa kvällar ändå.

Tjing


Kommentarer
Postat av: HC

Jaa, jag satt hela natten och skyddade ett hus från att ta eld eftersom grannhuset brann ner...inte lika trevligt som en vanlig brasa tycker jag ;-)

2009-05-01 @ 16:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0