Borde jag vara stressad?



Jag är inte så stressad över ekonomijournalistiktentan på torsdag - och det stressar mig. Det får mig iallafall att ifrågasätta mig själv. Lägger jag verkligen ner tillräckligt med energi på pluggandet?
Här hemma sitter jag skönt i min soffa och e-shoppar på ellos (fick mersmak när de fina kläderna kom hem förut) och läser om klasskompisars hårda pluggande på deras bloggar. Det är som när man precis skrivit ett prov, diskuterar sina svar med kompisar efteråt och då inser att man mådde bättre innan man hört de andras svar. Undrar om alla verkligen lägger ner så mycket tid som de säger på den där tråkboken.
Jag ska vara helt ärlig. Mitt pluggande började bra i början av den här kursen - jag köpte boken tidigt och började läsa när den kom hem. Någonstans i tredje kapitlet saktades sedan takten ner markant för att sedan avstannas helt när det var dags för grävjobbet. Ett kapitel har jag fortfarande kvar att läsa, men det tänker jag strunta i. Jag satsar på att läsa från mina markeringar tidigare i boken istället och hoppas att det och anteckningarna räcker. Vad tror ni om min strategi?

Jag vill iallafall tro att jag är tillräckligt förberedd för att bli godkänd på torsdag.
 
Tjing


Kommentarer
Postat av: Vickan

Jag känner mig också lugn och den känslan gör mig panikslagen! Har jag inte pluggat tillräckligt eller kan jag skiten? Usch.. Lycka till imorgon i alla fall!

2009-04-29 @ 20:57:38
URL: http://ignoreit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0