Beröm från chefen och agg mot viss skolpersonal

"Lyssnade på repet nu och blev jättenöjd, snudd på lysande".

Det här betyget fick jag av min chef på SR Kalmar för det inslag jag gjorde om folkrace. Älskar när någon visar uppskattning, vem gillar inte beröm liksom? Sedan kan man ju diskutera om det är särskilt diskret att lägga upp hans citat här on display så att säga. Svaret på det är nej. Men det har jag å andra sidan aldrig påstått att jag är heller. Ibland får man faktiskt vara stolt över något man gjort och det är inget fel med att visa det. Så tycker jag.

Vi har läst två kurser i radioproduktion. På båda har jag fått G, men tycker (något partiskt, naturligtvis) att jag var värd högre betyg. Men ärligt talat, vad är det att gräma sig över? Så länge de är såhär nöjda med mitt arbete på på extrajobbet på SR Kalmar och på praktiken på Radiosporten så spelar ju ett betyg ingen roll. En lärares åsikt mot två radioredaktioners. Jag vet att många klasskompisar har gjort likadant - blivit sågade, på gränsen till underkända på någon kurs och ändå har det varit tillräckligt bra för att sälja och publicera någonstans. Vad säger det om lärarna egentligen? Kanske att de ibland skulle fokusera mer på vad läsaren vill ha och mindre på sådana regler som de själva satt upp? Och i vissa fall - fokusera mindre på vad du tycker om den aktuella skribenten. Jag lovar att du (som alla utom just du vet vem jag syftar på) skulle må bättre om du inte valde att utgå från att elever är obegåvade, elaka och ute efter att bara "gadda ihop sig".  Bara en fundering. Vet inte varför jag kom på att jag ville ta upp det här just nu, det har ju stört mig länge. Det kanske är huvudvärken.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Kristina

Härligt med berömet!



Men du, aldrig tänkt på att de kanske är så hårda för att vi hela tiden ska prestera lite till, göra det ännu bättre.. för att sedan när man kommer ut på arbetsplatserna kunna göra ett bra jobb direkt och få beröm precis som du just nu har fått?! Det har ju varit mkt värre om de hade daltat med oss och vi sedan hade blivit sågade i arbetslivet, right?!

2009-04-13 @ 13:37:43
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0