Mattias har strukit gardiner

Han är stolt. Mycket stolt. Eftersom han aldrig strukit tidigare i sitt liv så trodde han att mamma Ann Helene skulle bli alldeles chockad om hon visste vad han höll på med.

Idag var vi nere i stan och skulle handla gardiner. Allt gick bra och vi hade köpt precis det som vi sagt att vi skulle köpa; gardiner, överkast, batterier och sockerströare. Och för bra pris. Men så hittade jag jackan. Fan. Ibland ska man inte gå in i affärer - då hittar man bara en massa saker som man vill ha men inte borde köpa. En snygg, fodrad, lång kappa. Det gick inte att stå emot, trots att priset gjorde mig lite tveksam. När jag kom fram till kassan visade det sig att det var någon slags kampanj för silvermedlemmar så 300 kronor drogs av på priset. Lyckan sköljde över mig. Det var kanske inte så dumt ändå.

Om ni undrar över batterierna så vill jag bara poängtera att vi var i akut behov (i-landsproblemsmässigt) av att köpa nya. Fjärrkontrollen har fått spunk. När jag kom hem och skulle slå på ettan så gick inte tv:n igång. Jag provade med tvåan och lyckades slå igång åttan. Jag fattade ingenting. Det tog ett tag innan jag lärde mig att 24:an låg på mute-knappen och fyran på vänsterpil. Trean hittade jag inte. 

Just det, jag har lyckats få jobb. Journalistjobb. Det är inte mycket men jag ska dels skriva lite till Östra Smålands bilaga UNG och dels ska jag göra sportinslag till Sveriges Radio Kalmar. Det ska bli så kul att få ägna sig åt något man tycker är riktigt roligt och som man vill göra. Dessutom är det ju bra meriter.

Pappa, jag har fixat kommentarsidan. Jag tyckte väl att det var konstigt när jag ändrade färger i koderna och inget hände på första sidan.

Tjing 

Kommentarer
Postat av: Ann Helene

Man kan om man bara vill!

2008-09-20 @ 21:34:06
Postat av: HC

Jackan är du väl värd!!

Det är helt OK att ha flyt ;-)

Jag träffade han som fixade rum åt dig på brandstationen i Kalmar, Martin Hansson (Domaren)

Han tyckte jag var konstig som vågade låta dig bo på stationen flera dagar....

Kanske en reportagevinkel, domarens...

Kram

2008-09-21 @ 11:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0