Intensiv hemmavecka

Jag tänkte att det skulle bli skönt att efter sommarens slit och inredandet här hemma kunde jag behöva lite lugn och ro. Jag åker hem, tänkte jag. Om det var avkoppling jag sökte så var jag helt fel ute visade det sig.

Programmet var proppat till max, skulle försöka träffa alla jag inte träffat på jättelänge. Det vill säga alla. Men jag måste ändå säga att trots att det var fullt upp och att jag var totalt utmattad på bussen hem så var det helt och hållet värt det.

Det var också en överraskningarnas och förändringens vecka. Pappa och Kattis ska flytta till ett jättemysigt hus precis vid vattnet - i Sundsvall. Det fattas bara att mamma flyttar till Grekland så är familjen maximalt utsträckt (hon är i turkiet nu så vem vet). Nej, skämt och sido; är ni lyckliga så är jag väldigt glad för er skulle. Det blir en längre resa när jag ska hälsa på - måste lägga in mer musik på iPoden bara så är jag good to go.

Min bästa kompis är gravid. Jag vet inte ens vad jag ska säga om det. Jag blev överraskad men samtidigt inte eftersom jag känner hennes person. Märkligt, det känns som att jag ska bli typ moster eller nåt. Att jag är närmre än bara en kompis. Iallafall, STORT grattis till dig Angelica (och din Andreas, såklart).

Själv har jag klippt lugg och färgat håret brunt så även jag har dragits in i förändringsvågen.

Nu ska jag leta nyheter och sedan ska jag laga mat tills Mattias kommer hem. Låter som om jag är någon slags hemmafru. Men det gäller nog bara idag, på onsdag är det Mattias tur.

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0