Helg ljuva helg

Den här veckan är färdig, intervjun är gjord - och som vanligt var det inte så farligt som jag hade tänkt mig. Skönt att få lite tid att ladda upp för veckan som kommer bara, det är ju nu det blir allvar.

Tidigare i veckan köpte jag ett sällskapsspel till oss. Det heter "Pamp på Paradisön" och är en variant av monopol fast det utspelar sig på en ö med typ stränder istället för gator. Ganska likt vanligt monopol - förutom att delar spelas på dvd, att "chanskorten" är elakare och att Norrmalmstorg istället kallas Lugna dynerna.
Egentligen hade vi bestämt att vi skulle se Sagan om ringen, men vi tänkte att vi skulle prova spelet lite.
Jag påmindes om att jag hatar att förlora lika mycket som jag älskar att vinna och krävde revansch när jag förlorade första spelet. Jag vann andra gången så då kändes allt rättvist. Men spelandet hade tyvärr stigit Mattias åt huvudet och han ville spela mer. När jag för tredje gången påpekade att klockan var halv två på natten gav han upp så vi kunde gå och sova. Det blev ingen film.

Ikväll ska vi gå på bio. Då är det den nya Batman-filmen som står på programmet och jag är väldigt nyfiken och har höga förväntningar eftersom föregångaren var så bra. Hoppas att jag slipper bli besviken.

Snart ska jag och Mattias åka ner till gymmet och köra lite. Det gick ju sådär sist vi skulle iväg dit, men jag tänker att det kan ju omöjligt bli värre nu. Nu har vi ju ingen särskild tid att passa.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0