Ååååååååååååååååh så trött!!

I söndags låg Mattias och jag och halvsov till Kopps klockan 19 och gick och la oss efter tv4-sporten klockan halv nio. Som värsta pensionärsparet! Vad är det för fel på oss? Varför är jag så trött hela tiden? Den senaste tiden har jag kraschat totalt på soffan när jag har kommit hem från skolan på eftermiddagarna. Och jag sover alldeles för länge så jag blir inte piggare av sovstunden heller. Känner nu hur jag sitter och tomstirrar på skärmen också.

Det kan kanske är skolans fel. Den här kursen är väl inte riktigt mitt område och jag fattar inte riktigt hur man gör någonting. Suck. Imorgon ska vi ha en hel dags föreläsning om bara ljussättning. Just när man trodde att det inte kunde bli segare. Det är konstigt för vi gjorde ljussättningsövningarna idag och imorgon ska vi lära oss hur man ska göra. Borde vi inte ha fått mer information innan?
Något som är lite lustigt är att vi går igenom exakt samma saker i alla kurser som har något slags journalistiskt innehåll. Allt är så bakvänt. I den här kursen tjatas det om nyhetsvärdering och liknande som vi gick igenom för en månad sedan i radiokursen- men hur man vitbalanserar kameran förväntas vi komma ihåg fast det var ett halvår sedan (med ett lov i mitten) som vi gjorde det sist. Förklara den logiken!

Nu har vi precis varit nere på maxi och handlat. Förhoppningsvis klarar vi oss på det här nu tills vi får csn nästa gång - vi är inte så täta just nu kan man väl säga. Men vi löser det genom att inte göra kostsamma saker alls i helgen. Det blir mycket film och spel skulle jag tro.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0