Stress i kvadrat

Vilken jobbig dag. Upp tidigt i morse efter att ha varit sjuk, vilket aldrig är kul eftersom man dels har vant sig av vid att kliva upp tidigt och dessutom fortfarande är matt i kroppen.
Jagade byggföretag och liknande i en och en halv timme innan vi gav upp och bytte projekt. Det blev ett inslag om spelberoende. Jag och Mackan tog oss till en gymnasieskola och trängde oss på några elever. Det är lustigt att eleverna var väldigt hjälpsamma och alla vi frågade om hjälp ställde upp. När vi däremot ville prata med en kurator på skolan blev det svårare. Den ena påstod att hon inte hade tid, den andra öppnade inte ens dörren. Vi åkte till en annan skola, men där var kuratorn ledig på onsdagar. Hoppas att det inte är lika svårt för eleverna att få tag på elevvården.

När vi kom tillbaka till skolan med våra bilder lyckades vi tanka in bilderna fel i datorn. När vi satt i redigeringen insåg jag till min fasa att dagens redaktörer parat ihop mig med min andra hälft rent redigeringsmässigt - nämligen någon som var precis lika kass som jag. Det blev en jävligt snabbt och stressat jobb, där resultatet också blev därefter. Sändningen i stort blev väl ingen höjdare heller.

Vid sju var det radio som vanligt. Under sändningen insåg jag att jag hade ätit alldeles för lite i all stress. Illamåendet steg och steg och vid ett tillfälle kom jag på mig själv med att inte ens höra vad Maria sa. Jag var så nära att kräkas. Äckligt. Jag klarade mig hem och världens bästa sambo hade köpt blåbärssoppa till mig så nu mår jag mycket bättre.

Nu måste jag gå, sängen saknar mig.

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0