Julstämning och filmkväll med blandade känslor

Tänkte  berätta om julmarknaden igår. Riktigt mysigt. Om någon av er någonsin har vägarna förbi Kalmar såhär vintertid så besök julmässan på slottet. Det rekommenderas.


Världens bästa sambo

Såg två filmer igår kväll med min sambo. Det ska sägas att filmerna som kom inte var de som vi beställt, det hade väl blivit något knas. Så det var med lite besvikelse som vi kom fram till att det var lika bra att se filmerna eftersom vi ändå hade dem hemma. Förväntningarna var inte så höga. Rika vänner med Jennifer Aniston var en ganska tråkig film med ett så tvärt slut att jag först inte fattade att filmen var över. Efter en liten paus med kvällspromenad slog vi igår andra filmen -Million dollar baby. Utan några som helst förväntningar. Den var så bra. Spännande, sorglig och till och med rolig på sina ställen. Underbar. Det som däremot inte var det var att filmen hackade så vi missade typ två scener i mitten. Jag blev rätt arg och irriterad, jag har ju ändå betalat för att hyra den. Men nu har jag reklamerat den så jag hoppas på att få hem ett bättre exemplar så att jag kan se filmen i sin helhet. Jag har ingenting emot att se hela igen.


Julstjärnan i köksfönstret

Idag är det första advent. Mysigt. Jag köpte glögg och lussebullar igår på julmässan så det blir julfika ikväll. Dessutom gick vi ner till Maxi förut och köpte bland annat lite julpynt så nu har också vi lite juligt i våra fönster.



Minijulgran med glitter i vardagsrumsfönstret

Tjing

Kommentarer
Postat av: Sara

Var så längesen jag läste din blogg johanna men nu har jag hittat tillbaka, kom på det sådär plötsligt att du ju hade en. Var tvungen att läsa ikapp lite om vad som hänt i ditt liv, men ett stort grattis till praktikplatsen på radiosporten i januari. Visserligen lite sent kanske men bättre sent än aldrig right..?! Saknar dig johanna!Men nu får jag ju läsa din blogg så att jag håller lite bättre koll på dig:)Kram på dig!

2008-12-01 @ 22:34:11
Postat av: Sara igen..

Förresten håller jag helt med angående filmerna, Million Dollar Baby- superbra. Rika vänner-jätteskum film inte alls som man trodde.. Jaja en liten parantes bara;)

2008-12-01 @ 22:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0