Festprissen från Rockneby

Idag har jag besökt Rockneby för första (och eventuellt enda) gången i mitt liv. Liten liten ort utanför Kalmar för er som inte visste det. Det var jag och Matilda som skulle göra ett inslag om vildsvinsolyckor och efter mycket om och men hamnade i Rockneby med en jägare. Det visade sig att mannen dessutom jobbade för räddningstjänsten, så det blev ju två flugor i en smäll det. Han berättade om hur olyckorna var och hur sökandet efter de stora grisarna gick till. Jag och Matilda fick dessutom en liten rundtur på den minsta brandstationen jag någonsin har sett. "Men man kan ha fest för 30-40 pers här inne" försäkrade han.

Nu är jag hemma igen, trött men mätt och belåten. Spaghetti och köttfärssås i magen och handboll på tv, kan det bli bättre? Ja, det hade varit bättre om jag inte hade behövt gå upp före klockan sex imorgon bitti. Det blir en tidig kväll.

Tjing

Kommentarer
Postat av: HC

Du vet att på Räddningstjänsten är det så mysigt att man lätt klämmer in 30-40 pers i en etta när det vankas lite kalas ;-)

Hoppas att ni fick några riktiga rövarhistorier också,för såna haglar det också av på de flesta stationerna, haha

2008-11-27 @ 22:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0