Stolt Etiopien-kunnare

Jag vet är jag är glömsk, lite halvsenil sådär. Och det kan jag leva med. Men nu har det nog gått för långt.

De flesta har nog någon gång känt att de glömt något, men inte kan komma på vad det är. För mig är det nu så illa att jag medan jag håller i mobilen är rädd för att glömma den. Jag kan lägga ner plånboken i väskan och så fort jag stänger igen väskan undrar jag om plånboken är kvar och måste då titta igen. Det är någon slags stress- och panikkänsla. Dessutom har det hänt att jag stått och väntat på bussen och plötsligt fått för mig att jag inte har några byxor. Det är ju sjukt! Var har jag fått det ifrån? Nu måste jag skärpa mig och lugna ner mig lite, hur jag nu ska kunna göra det.

Radiosändningen idag var jätterolig. Robert hade ordnat med en liten frågesport om olika huvudstäder. Striden stod mellan mig och Kristina och jag fick till slut (efter utslagsfråga) se mig besegrad. Jag är ändå inte alltför ledsen. Att jag lyckades pricka in att Addis Abeba är Etiopiens huvudstad är jag så stolt över att det andra inte spelar någon roll.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0