Falskleg att låna ut? Jag måste bli lite äldre!

Ibland är livet bra jävligt. Något som egentligen skulle vara så bra faller plötsligt bara ihop, luften går ur glädjens ballong. Det började när jag fick hem ett brev idag från Åhléns där jag är medlem i kundklubben. Som en premie låg där innanför plasten ett presentkort på en kryssning till Helsningfors med Viking Line. Naturligtvis blev jag jätteglad - som student med liten budget är gratisresor mer än välkomna. Man fick också ta med sig vänner på resan gratis. Det var helt enkelt för bra för att vara sant. Det var verkligen för bra för att vara sant. Längst ner i broschyren står den korta, glädjedödande raden: Åldersgräns 21 år. Hur typiskt är inte det! Såg sedan att giltighetstiden för presentkortet var ganska långt, men inte tillräckligt. 16 mars till 15 juni. Till saken hör, som en del av er kanske vet, att jag fyller just 21 år den 17 juni. So close!

Föreläsning idag. Intressant tycker jag, men det kanske inte så många andra tycker. Kursen har överraskat mig positivt; kanske för att jag var ganska negativt inställd från början. Jag håller med min vän Jack - pessimister är lyckligare för man slipper bli besviken. Allt kan bara bli bättre.
Föreläsningen kunde ändå ha varit bättre om inte en viss person ständigt babblar på om allt han vet (och inte vet för den delen) jämt och ständigt. Ibland vet man inte vem det är som håller i föreläsningen. Några tjejer i klassen klockade hans prator och hade efter 2 ½ timma kommit fram till att han pratat själv i 20 minuter. Han hade pratat in vår rast kan man säga. Det är nåt som inte riktigt stämmer då.

Klockan börjar bli mycket. Visserligen ska jag inte upp tidigt imorgon, men när ögonen svider och bokstäverna flimrar på skärmen ska man nog börja fundera på om det inte är dags att stänga ner.
Sov gott, mina vänner.
(PS. Jag ska börja skriva oftare nu, så glöm inte bort att komma tillbaka och läsa)

Tjing

Kommentarer
Postat av: emmy

det är hur lätt som helst att få gratisresor, de ger typ bort dem bara för att det de tjänar på är spriten...

hursomhelst är det nog inga problem även om du inte är 21! jag har aldrig varit med om att de har kollat en enda person.

2008-03-14 @ 22:16:36
URL: http://www.metrobloggen.se/stockholmslov

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0