Välkommen till Turkiet

Efter den här helgen kan jag verkligen vara stolt över mig själv. Dessutom har det varit så lugnt och skönt, helt underbart!

I fredags vann Malin i fredagsflörten som jag berättade om så vi får se när mystery man kommer på besök. På kvällen hade vi fint främmande av Fanny och Ida. Vi åt Fajitas, snackade och såg slutet på Let's Dance. Blev också inbjudna till Ida på turkisk afton som är temat för hennes 20-årsfest. Anledningen till detta sägs vara att hon inte har tillräckligt många sittplatser i sin lägenhet och att hon så temat som en bra anledning att få gästerna att sitta på golvet. Turkisk mat och utstyrsel ska medtagas. Hm. Maskerad-radarparet Malin och Johanna är redan igång med planerna.

I lördags vaknade jag av mig själv fem minuter innan min tvättid. Det blev en snabb frukost, Malin la in första tvätten och jag diskade. Jag la in min tvätt och sedan var det städning - på allvar. Vi torkade av bord, bänkar och väggar, dammsög och torkade golvet. Sedan var vi och handlade medan vi väntade på att torkrummet skulle göra sitt, alltså ingenting. När vi hade hängt upp alla kläder, som torkrummet inte hade torkat (98% av tvätthögen), i lägenheten bakade jag kladdkaka och Malin lagade en jättegod middag. Att få sitta ned har aldrig varit så skönt som vid 19-tiden när man har stått upp sedan halv 12. Efter middagen slog vi oss ned i soffan och grät sedan båda två i soffan till Sagan om konungens återkomst. Med kladdkaka i hela munnen, för det var vi banne mig värda.

Vaknade upp i morse i en ren och fräsch lägenhet. Härligt. Jag kan säga att jag inte har gjort många knop idag:
Jag gick upp.
Åt frukost i fåtöljen vid tv:n.
Satt i soffan och tittade på skidskytte.
Låg i soffan och tittade på störtlopp.

Det var väl på den nivån idag. Skidsporterna var inte så spännande för det gick inte så bra för svenskarna. Men naturligtvis blir det spännande precis när man ska gå. Björn Ferry kämpade mot Björndalen. Jag skulle ju ner till gymmet och eftersom bussen bara går en gång i timmen härifrån fanns det inte så många alternativ till den bussen om jag ville hinna med passet. Stod till slut i vårt nystädade vardagsrum med både skor, jacka, halsduk och väska på mig med nycklarna i handen för en snabb utrymning. Jag gjorde det bra; hann med Ferry, bussen och träningspasset.

Passet var jobbigt idag, vattenworkout. Men det är så kul! Det är jag, Malin, två unga tjejer till idag och sedan är resten pensionärer. Skön och avslappnad stämning fast det är så jobbigt.

Malin och jag (framför allt Malin) var så trötta efter träningen att vi flummade runt som galningar från att vi kom ut från gymmet tills vi kom hem igen. Vi satt i busskuren utanför gymmet och Malin sjöng egenskrivna låtar (som ofta innehöll ordet blodpudding som tyvärr inte rimmar med något alls), med osammanhängande nödrimstexter. Där satt vi och skrattade så vi tjöt när 10 pers från klassen cyklar förbi och får se och hör Malins säregna och berömda långben-jag-har-svårt-att-andas-skratt. Till alla er, det finns en förklaring till vårt beteende, men det är inte tid för att avslöja den än.

När vi kom hem satte vi oss i soffan och åt vår älskade blodpudding och tittade på Singing Bee.

En lyckad helg går mot sitt slut och en trevlig vecka med manusskrivande står för dörren. Be right back.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Malin

hahaha. långbenskrattet är det som kommer göra mig känd och ökänd i framtiden. :)

2008-01-13 @ 23:47:43
URL: http://butsometimesimweakforyou.blogg.se
Postat av: Kristina

It was funny! haha lite orolig bara att hon inte skulle få luft :P
Har faktiskt skrivit till dig på msn nu men du svarar ju inte, så gör det!

2008-01-14 @ 00:10:43
URL: http://kickilinaa.blogg.se
Postat av: mamma

Det är skönt att se och höra att du har det bra och skrattar mycket tillsammans med Malin.Apropå Singing Bee så måste du titta nästa vecka för då ska visst din faster Ia, förlåt Rebecca heter hon ju vara med i tävlingen . Jag vet redan hur det går !
Sköt om dig kram Mamma

2008-01-15 @ 18:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0