Seriös sömnbrist

Det var länge sen jag sov så här dåligt. Visserligen får jag väl skylla mig själv till viss del, eftersom jag var uppe och tittade på hockeydamjuniorernas match mot USA på web-tv. Spännande match förresten, de amerikanska/kanadensiska kommentatorerna berömde Sverige (och framförallt den svenska målvakten) väldigt mycket. 6-2 till USA, men de svenska tjejerna kämpade bra. 
Sovandet sen gick ju som sagt inget vidare. Kunde inte somna, låg och vred på mig länge, sov inte speciellt tungt utan vaknade mycket. Tyvärr fick fick jag ställa in min promenad med Frida till förmån för mitt sovande. Tråkigt absolut, men jag vet att jag om någon behöver sömnen - annars spökar epilepsin.

På tal om epilepsin förresten; när jag till slut klev upp idag (12.15) såg jag att jag hade fått ett brev från Landstinget. Tydligen hade mitt EEG inte visat några tecken på epileptisk aktivitet, alltså fungerar min medicin. Det var ju bra.

Fick ett annat brev från Landstinget häromdagen. En räkning på mina nya tänder: 300 kronor. Snacka om att komma undan billigt, tänk vad det kunde ha kostat annars.

Ledig dag idag, verkligen skönt (och uppenbarligen nödvändigt). Ska gå till Berga och handla. Näe, nu ser jag att det duggar. Suck. Jaja, vad göra det måste handlas. Ikväll blir det spinning och Ab's på gymmet. Ska bli rätt skönt faktiskt. Hemtentan är klar så jag kan bara slappa tills träningen, kanske läsa min Illustrerad Vetenskap. Jag vet att jag är nördig. I don't care.


Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0