HP är min bästa vän

Nu finns det säkert dom som känner sig smarta för att de har listat ut det; HP=Harry Potter. Men inte den här gången mina vänner. Nu menar jag företaget som min skrivare kommer ifrån (alla vet ju att jag älskar den andra HP).

Det började bra med lätta beskrivningar och enkla handlingar som att ta bort plasten från lådan och att trycka på on. Jag var så nära att bli klar när jag till slut inser att det inte ingår någon usb-kabel som man uppenbarligen måste ha. Hur ska jag kunna veta det? Jag som inte är det minsta teknisk, det har vi ju konstaterat då jag skulle installera trådlöst bredband. Så någon dag här måste jag ta mig iväg till Clas Ohlsson och skaffa mig en usb-kabel. Jag var ju så stolt, men det grusades lite av det här avbrottet. Idag lånade jag Malins usb-kabel så att jag kunde skriva ut mina inlämningar till imorgon - skrivaren verkar fungera fint. Tack Malin.

Något som gör det hela ännu värre är att jag faktiskt var nere i stan idag för att köpa papper till skrivaren. Önskar att jag hade vetat då...Passade på att köpa busskort också. De har ett så knäppt system. Man kan köpa ett månadskort med tre olika möjliheter: 10 resor på 30 dagar, 20 resor på 30 dagar eller 40 resor på 30 dagar. Det finns inget kort där man får åka hur mycket man vill under en månad?

Har suttit vid datort och skrivit en massa idag. Eller nja. Egentligen kanske det inte var så mycket, men det gick långsamt. Inte själva skrivandet, det gick rätt fort, men det var sittandet och tänkandet. Grannarna lär ha undrat vad det var som luktade bränt. Men det är faktiskt inte så lätt att skriva om sopsortering i romantisk stil eller att få en 97-åring att passa in i en science-fiction-text. 

Förresten har jag suttit och betalat en massa räkningar nu på kvällen. Visst är det underbart att se hur pengarna bara rinner iväg?

Tjing

Kommentarer
Postat av: HC

Det är alltid kul att läsa det du skriver:-)
Vi vann mot Ryssarna med 15-0;-)

2008-01-09 @ 07:40:57
Postat av: Mattias

Ett tips är att du tar med dej Malins USB-kabel till Clas Ohlson och ber att få köpa en likadan, annars kan det bli fel. Du har väl inte jättebra koll på exakt vad du ska köpa, eller hur?=)

2008-01-09 @ 09:22:12
URL: http://mattias860423.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0