Hem till Midgård

Mattias har varit här i helgen och som vanligt var det underbart att träffa honom igen. Den här gången fick han chansen att träffa lite fler av mina vänner vilket var kul.
I torsdags var det Sverige-Tyskland på tv så Kristina hängde med upp till oss för att kolla. Som bekant torskade Sverige, men det var bra spännande. Sämst var utan tvekan Tysklands storskytts frilla - blond tuppkam, kort mörkt hår på sidorna med inrakade mönster på den ena sidan. Vad tänkte han med? Och vad tänkte frisören? Hur som helst kommer jag aldrig att besöka den frisörens salong, var så säkra. Mycket handboll blev det
Hade lite folk hos oss i fredags. Fanny, Ida och Stefanie var åt middag med mig och Malin och naturligtvis Mattias. Tacos stod på menyn, det har blivit lite av en tradition att äta det när vi får besök.
Efter den trevliga middagen ramlade Joel och Stefan in och vi spelade kort och TP. Roligast var när Stefan fick frågan "Vem spelade Tyke...". Där avbröt han frågan och svarade blixtsnabbt att det var Markoolio. Vi andra fattade ingenting, men resten av frågan var "..i tv-serien Hem till Midgård?". Jag hade inte vetat det oavsett.
Lördagen spenderade jag och Mattias till större delen inomhus eftersom vädret var rätt dåligt och att det dessutom var handboll på tv. Vi var tyvärr tvungna att handla lite och naturligtvis blev vädret ännu värre så vi gick ut. Vinden slet tag ordentligt i jackan och regnet förvandlades till snö. Väl hemma var det mjukiskläder på och alla kläder vi haft på oss på väg till affären hängde i badrum, över dörrar och på stolar. Sedan såg vi Harry Potter and the chamber of secrets på tv och åt kladdkaka. Underbart.
Idag har jag inte gjort mycket. Mattias har åkt hem och det känns lite tomt, men vad ska man göra? Men han kommer tillbaka det vet jag. Och jag kommer att åka hem när jag har tid.
Ser fram emot nästa vecka då radiokursen fortsätter. Dessutom har vårt radioprogram Popcorn premiär på fredag klockan 18.00. För första gången ska radio Shore börja sändas på fm-bandet på kanalen kanon fm och vi når då ut till ca 100 000 lyssnare. Nervöst? Absolut. Troligen kommer jag att vara likblek och få andningsproblem då vi startar, men man kommer säkert in i det. På sidan www.shore.hik.se kan ni lyssna via webbradio. Alltså 18.00 fredag. Mycket nöje.

Tjing

Kommentarer
Postat av: fanny

heeloo sweetie! först måste jag säga att det var verkligen en trevlig pöjk du har! ni var så söta tillsammans :-) och tack för i fredags också! vi får styra upp nåt mer snart igen tycker jag. ses i skolan! kramar

2008-01-27 @ 18:43:25
URL: http://fannychristine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0