Attraktivt ätande?

Ibland händer så märkliga saker. Häromdagen fick jag ännu ett brev från Länsstyrelsen, det känns som att de skickat ett brev i veckan sedan årsskiftet. I brevet stod följande:
" Bästa Johanna! Hur står det till? Jag hörde att du krampade i lördags. Detta tyder på att din Lamictal inte klarar av att hålla kramperna borta. Vi har kommit fram till att du ska tilläggsbehandling (ursäkta grammatiken men det står faktiskt så) med Absenor till Lamictal som du redan har. Utfärdar ett recept på Absenor 500 mg som du får ta en tablett till kvällen. Du kan hämta receptet på apoteket då du får det här brevet."
What? Kramperna var inte i lördags - det var en lördag för nästan fyra månader sedan! Och medicinen har jag tagit sedan dess, men jag kanske skulle ha väntat tills nu med att hämta ut den då. Dessutom har jag redan fått den här informationen. Brevet innehåller exakt samma sak som vårat samtal i oktober så det lär ju ha skrivits redan då, men märkligt nog är det daterat till den 18:e Januari. Tänk så fel det kan bli.

Fick en väldigt annorlunda komplimang idag. Tydligen äter jag fint. "Du kan få en matlåda med makaroner och köttbullar att se så himla attraktiv ut. Det ser ut som att du tycker att allt är så gott". Haha. Hur ska jag använda den talangen? Jag får kanske börja göra reklam för nya matprodukter och så. Det blir jag som får säga till världen att de ska äta Special K eller Kalles kaviar med banan. Och här håller jag på att läsa till journalist. Borde kanske byta bana.
Kommentaren känns ändå lite bekant. Min pappa påpekar alltid att jag ser ut som nåt slags djur när jag äter, framförallt knäckebröd, eftersom jag tar så väldigt små tuggor. Han säger också att jag verkligen ser ut att njuta av knäckebrödet. Jag ser ut som en nöjd hamster när jag äter med andra ord. Det vore något att skriva in i CV:n.

 Imorgon är det då premiär. Ni är säker redan trötta på att höra om det, men det skiter jag i. Imorgon 18.00 smäller det då Popcorn intar Radio Shore's studio. Lyssna via webben på www.shore.hik.se. Enjoy!

Tjing 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0