Nästa år...

...då blir det en riktig jul, Fredrik. Det lovar jag. Jag kommer att sakna dig också, ska tänka på dig, pappa, Kattis och blinktomten på julafton.
Undrar om det finns någon chans att äta julbord i Spanien. Det är ju det man längtar efter med julen - julgodis, mat, tända ljus och gemenskap. I år blir det sig inte riktigt likt, vilket gör mig lite ledsen. Jag älskar traditioner och i år blir det inga alls i stort sett. Allt är upp och ner. Jag säger inte att jag inte vill åka utomlands, det ska bli jätteskönt att få lite värme och färg på kroppen och förhoppningsvis kunna koppla bort skoltankarna för ett litet tag. Och gemenskapen är det säkerligen inget fel på. Ändå kommer saknaden av en snöig hemmajul att finnas där. Spanien i all ära, men det är ingen svensk jul.

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0