Ett steg närmare körkort

I morse bar det av till sjukhuset för att göra EEG, det första steget till att få en godkänd hälsodeklaration till min körkortsansökan. Men det började inte så bra. Bussen var sen som vanligt vilket är irriterande.Ska man behöva räkna med att bussen är sen varje morgon (och kväll)? Tur iallafall att jag är van med stockholmstrafiken, som alltid är sen, så att jag alltid är ute i god tid.

I väntrummet på sjukhuset sänkte jag medelåldern med säkerligen 15 år, massor med "hjärnskadade" gubbar och gummor där. När jag lite senare satt i undersökningsrummet upptäckte jag en sak. Medan sköterskan gnuggade gojs i håret och satte elektroder på mitt huvud insåg jag att läkarbesök fungerar lite som samtalsterapi. Av någon anledning pratar jag onormalt mycket i sådana sammanhang trots att det är en helt främmande människa jag pratar med. Jag undrar om det beror på att man kanske känner sig lite stressad och obekväm på sjukhus. Att man inte vill ha en lång och pinsam tystnad under hela förberedelsetiden. Eller för att de har tystnadsplikt. Vad vet jag.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0