Lampstrul

Jag måste erkänna att jag är lite trött på IKEA just nu. Annars gillar jag att gå runt och strosa där och titta och sukta efter grejer man skulle vilja ha. Men nu är det nog för ett tag. Kom tillbaka från Öland i fredags kväll efter en trevlig middag med Mattias. Igår var det dags att inhandla lite smått och gott som vi missat på IKEA. Det blev två vändor dit. Först hittade vi en cool grön lampa som vi ville matcha till en gardin. Vi åkte iväg och letade efter gardiner och hittade ett par snygga gröna. Vi bestämde oss för att åka tillbaka och köpa lampan, men när vi kom dit insåg vi att de gröna nyanserna inte stämde. Lite tråkigt, men den svarta modellen var också snygg.

Idag skulle vi sätta upp lampan. Det tog väl en sådär 45 minuter när två elektriskt inkompetenta sambos skulle försöka sig på det. Det var väl egentligen inte själva elen som var problemet utan det var resten av tekniken som inte funkade. Eller så var det vi som inte funkade på fastande mage. Nu sitter lampan iallafall där och magen är full med potatisgratäng.

Nu sitter vi här i soffan, jag och min sambo, men varsin dator i knät och Nollan Grahns röst i bakgrunden på tv:n där handbollsdamerna spelar. Synd att OS går på natten, inget blir ju live då. Visste ju redan imorse hur den här matchen skulle sluta. Det får väl bli lite sena nätter när det drar ihop sig till finalerna. 

Tjing  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0