Världens segaste torkrum!!

Idag har jag tagit ännu ett stort steg i mitt liv - jag har tvättat i en gemensam tvättstuga. Det var ju också en upplevelse. Allt gick oväntat bra, när tvätten var klar var kläderna varken trasiga, förkrympta eller av misstag färgade rosa. Jag tror nästan att jag tyckte det var lite roligt där ett tag. 
Det var först när kläderna skulle torka som jag insåg att jag inte gillar sådana tvättstugor trots allt. Torkrummet, som de så missvisande hade valt att kalla rummet, bidrog inte direkt till att kläderna torkade.  När tvätten fortfarande inte var torr efter 3 ½ timma ledsnade jag, tog mina halvblöta kläder och gick. Så nu har jag kläder hängandes på stolar, bord, dörrar och hyllor. Riktigt hemtrevligt faktiskt.

Så var det ju det här med insparken i fredags. Var rätt kul, men det var ett jäkla flängande överallt. Var på 4 olika ställen på 5 timmar, så när alla skulle dra iväg till kåren gick jag, Maria och Henrik hem. Jag och Henrik blev tillfrågade 4 gånger om vi var ett par, det var rätt kul faktiskt. Första 2 gångerna sa vi bara nej, tredje gången sa Henrik att jag har pojkvän .När vi fick frågan för fjärde gången av nån full snubbe i parallellklassen drog Henrik till med att jag hade en kille i varje stad. Då blev det tyst.
Den solklara vinnaren den kvällen var ändå tacosen vi fick till middag...
Annars var väl kvällen helt ok, även om jag hade väntat mig att det skulle vara något mer organiserat.
 
Igår hade jag en liten middag här hemma i nya lägenheten. Vi var 6 stycken så det blev en del snack och ätande. Efter att 4 av dem sa att de ville ha tacos, trots att vi alla hade ätit det kvällen innan på insparken, fick det bli så. Och det var precis lika gott andra dagen! Jag säger som Henrik: "tacos kan jag äta både fram- och baklänges". Det har han jävligt rätt i!
Jag hade också varit så duktig att jag hade bakat kladdkaka, men i och med att jag inte visste riktigt hur många som skulle komma bakade jag två stycken. Eftersom bara den ena gick åt planerar jag att ta med mig den andra till skolan imorrn till fikat vi brukar ha. Skillnaden den här gången blir att det faktiskt finns något att fika med. På första föreläsningen sa föreläsaren att vi skulle ta lite fika. Alla i klassen sken upp och såg ut som små barn på julafton, tills det visade sig att "fika" bara innebar att lärarna skulle gå till fikarummet och ta en kopp kaffe. Det handlade ju inte om att det bjöds på fika eller så. Så då fick man lära sig det också.

Nä, nu ska jag nog gå och laga lite mat. För äta bör man..

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0