Nytt jobb och knasig klasskamrat

Jag fattar inte var tiden tar vägen - dagarna går så otroligt fort tycker jag! Idag hade vi föreläsning från 9 till 15 men det kändes inte som att vi var där i närheten av så länge.
Eftersom det var lite trevligare väder idag passade jag på att åka iväg och köpa lite blommor (eller ja, växter om man nu ska vara noga). Tjejen i butiken sa att de är lättskötta så jag hoppas att de kan överleva ett tag iallafall. Det går säkert bra.

Sen försökte jag mig på det här med internet igen, men jag lämnade det så att jag inte skulle bryta ihop totalt idag.

Alldeles nyss ringde de från Guldfynd och det verkar som att jag får jobbet!! Vad härligt att kunna tjäna lite pengar medan man pluggar, så behöver man kanske inte leva så väldigt snålt. Jag ska komma in med schemat till dom imorrn så att de kan se när jag kan jobba. Hoppas bara att jag kan komma på till imorrn hur man skriver ut från skolans datorer...

Sedan måste jag bara berätta om en snubbe i min klass. Det är en man som troligen är gammal nog att kunna vara min pappa och som älskar att höra sin egen röst. Han pratar konstant och ställer frågor på allt. Satt idag och roade mig med att räkna hur många gånger han ställde en fråga eller bara skulle berätta om sina upplevelser. Jag fick det till 20 pratomgångar på 40 minuter. Halva tiden! Han pratade ju för fan mer än vad föreläsaren gjorde. I dessa 20 ingår bara de gånger han pratade högt inför klassen och sa mer än två meningar åt gången. Utöver allt det här sitter han ständigt och "håller med" föreläsaren. Med det menar jag att han, medan hon pratar, sitter och hummar och hela tiden nickar instämmande. Irriterande naturligtvis, men nästan lite underhållande också.

Nä, nu ringde mat-och-sov klockan. Dags för middag!

Tjing


Kommentarer
Postat av: Kristina

Grattis igen till jobbet :)
Och jag kan bara hålla med dig om vår "käre" klasskamrat.. även om han var mest störande idag när han satt precis bakom och flåsade och stönade :P

2007-09-17 @ 23:32:36
URL: http://kickilinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0