Mental träning

Idag har mitt tålamod utsatts för ett mycket svårt prov. Vi var på Barometern (lokaltidningen i Kalmar) för ett studiebesök, där vi skulle göra en egen tidningsframsida. Det lät jättekul tyckte jag tills jag upptäckte att den jobbiga snubben i min klass skulle jobba i par med mig. Barometerns redaktion var belägen på bottenplan och tur var väl det för annars hade jag kastat mig ut genom fönstret.
Inte nog med att han alltid pratar sönder föreläsningarna och ställer onödiga frågor - han kan inte skriva heller. Dels kan han bokstavligt talat inte skriva på dator (det gick så långsamt att jag fick ta över för att vi skulle hinna klart) och dels verkar han ha svårt med grammatiken. Jag hade velat skrika rakt ut att han skulle hålla käften så att jag kunde göra färdigt själv! Det gjorde jag inte, är stolt över min oväntat långa stubin. Jag tycker ändå lite synd om honom; han är redan lite utanför på grund av sin ålder, men hans pladdrande stänger honom ute helt. Undrar hur det blir när han väl kommer ut på arbetsmarknaden, kommer han få några jobb som nyutbildad journalist vid hans ålder? Jag tror det blir svårt, men jag hoppas för hans skull att jag har fel.

Efter Barometern var jag nere hos Guldfynd och lämnade mitt schema. De sa att de ville att jag ska börja jobba redan nästa vecka så det känns riktigt bra! Men när jag väl börjar jobba där och ska cykla fram och tillbaka dit ofta måste jag hitta en smartare väg dit. Det är ju så jävla mycket kullersten överallt! Visst, det är mysigt med kullersten när man är ute och går på torget eller sitter på ett fik och tittar ut - men om jag ska cykla över där varje vecka kommer jag att bli vansinnig! 

Imorrn ska jag på föreläsning och sen ska jag åka hem. Ser fram emot att träffa familjen, känns som att det var väldigt länge sedan. 
Och Mattias, såklart.  
Oj oj!!!!!!!! Såg ni vilket lagbrott jag gjorde nu? Herregud, hoppas jag inte blir stämd...för jag nämnde ju någon annans namn på min hemsida.
Visste ni inte att det är ett brott mot PUL?
Men jag säger som vår föreläsare sa - det är en kass lag!
Det uttrycket ska jag använda om  det kommer en sån fråga på tentan...

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0