Marta rules

Mitt i min pluggstress tog jag rast för att titta på fotbolls-vm. Brasilien-USA. Helt underbart, det är underhållning på högsta nivå att se brassarna spela. Inte bara för att de är fantastiska tekniker, utan också för att de är så tuffa fast många är så mycket mindre än motståndarna.
Och de kämpade.

Många sitter säkert och suckar över den felaktiga utvisningen i slutet på första halvlek, och visst tycker jag också att det var jävligt dåligt av domaren. Däremot tror jag knappast att det ändrade utgången av matchen ett dugg. Nu är det säkert nån som sitter och säger: "de spelade ju med en man mindre halva matchen, då har man ju inte en chans". 
Nä, det har man inte - om man inte kämpar!

USA gav upp efter det, de hade knappt bollen alls i andra halvlek. De slutade spela - men Marta sprang som en galning. Hon var överallt och gjorde omöjliga finter, briljanta passningar och snygga mål. Varför kunde hon inte vara svensk?
 
Brasilien är värdiga vinnare och jag hoppas att de kan slå tyskarna i finalen också.

Annars har den här dagen mest gått ut på att plugga. Jag och Malin var ute en sväng; handlade mat och köpte blommor till vardagsrummet. Nu ser det helmysigt ut faktiskt!

Nu ska jag se upplösningen på idol, plugga lite till och sen är det natti natti...tenta imorrn.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0