Hallå i Sjukstugan!

I förmiddags besökte jag för första gången någonsin Norrlidens Vårdcentral i Kalmar. Min slutsats är att det känns ruggigt likt hur det är på alla andra vårdcentraler man varit på. För dig som känner dig lite vilsen och inte vet vart du hamnat så har jag skapat den perfekta guiden för dig: hur man känner igen en vårdcentral.

1. Kliv in genom dörren till byggnaden. Om du från dörren kan se en handikapptoalett bör du fortsätta att ta dig in.
2. Gå in på toaletten. Finns det plastmuggar och plaströr med lock till på en hylla vid handfatet? Isåfall fortsätt in i det större rummet.
3. Lyssna nu mycket noga. Väldigt noga. Hör du ingenting - perfekt, då kan du gå vidare. I ett väntrum talar man nämligen inte med varandra.
4. Gå nu in i det större rummet. Om du nu får uppfattningen att du är försenad till ett PRO-möte, eftersom alla gamla stirrar surt på dig så är du troligen på rätt ställe.
5. Finns det ett barn där med sin mamma, och barnet varken leker med någon av leksakerna i rummet eller pratar överhuvudtaget? Då har du kommit rätt. Här är alla matta och trötta.

Roligt förresten att man har frikort på sjukvård numera - hur sjuk verkar man inte då?! Jaja, jag fick en remiss och ska bli kallad till sjukhuset så småningom, och det var ju det jag ville. I can't wait...

Godnatt

(PS. Det brukar finnas en skylt där det står Vårdcentral utanför ingången. DS.)


Kommentarer
Postat av: Kristina

Haha klockrent! Hoppas du får en tid på sjukhuset snart :)

2007-09-21 @ 12:15:38
URL: http://kickilinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0