Fullspäckat schema

Såhär har min dag sett ut:

6.00 - Kliver upp ur sängen, äter frukost, läser Barometern. Allt går segt.

7.08 - Lämnar lägenheten, hittar Östran liggandes utanför dörren (hm). Cyklar till Teknikum för att skriva min första högskoletenta.

10.14 - Lämnar in min färdigskrivna tenta som jag är rätt nöjd med. Är relativt säker på att jag åtminstone får G. Eftersnacket utanför gör mig trots detta förvirrad, men jag orkar inte ödsla energi på att oroa mig.

12.15 - Gör min första riktiga jobbdag på Guldfynd. Fick prismärka smycken i 1 ½ timme innan jag fick komma ut i butiken. Jag tror inte att jag bidrog med speciellt mycket idag, eftersom jag inte kan något eller hade några nycklar än. Men det värsta var inte min känsla av att vara totalt poänglös, utan det var den rosa klädkoden. Jovisst, för precis idag på min första dag, inleds en rosa-bandet-kampanj som innebär att vi i personalen ska bära rosa scarfs och rosa "medaljer" (ni vet såna där priser som hundar vinner på olika utställningar). Inget ont emot kampanjen - den har ett gott syfte - men snälla nån!

16.15 - Slutar jobba, går och äter och vandrar runt i Gallerian och fönstershoppar. Ledsnar och cyklar hem till Andreas.

18.30 - Förfest hos Andreas. Räknade det till ca 35 personer i lägenheten som är 27 kvadrat. Bra jobbat där! Huvudvärk, drar därför rätt tidigt. Känner mig lite tråkig, men vad ska man göra - hade ingen medicin med mig heller så då ska jag nog inte vara ute så länge.

22-tiden - Cyklade hem i spöregnet.

22.30 - Skönt att ta på mig tofflorna.

Det har varit en lång dag och om jag ska orka med jobbet imorgon också är det bäst att jag sover snart.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej hej!
Du somnade några timmar före mig du.. 05:30 hamnade mitt huvud äntligen på kudden :P
Skvaller imorgon i skolan, hihi!

2007-09-30 @ 22:50:16
URL: http://kickilinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0